onsdag, oktober 29

Uppdatering: Slöjdlärare i Linköping!

Skrev ju tidigare att jag reste till Linköping för att kolla upp slöjdlärar-utbildningen där.

Dags att uppdatera och tala om att jag faktiskt bestämde mig för att ge utbildningen en chans. Så nu sitter jag i Lambohov med 10 minuter till Universitetet.

Hur är då utbildningen?
Tja, först år två får jag komma in i slöjdverkstan. Första året handlar det om grundläggande lärar-kunskaper. Det är extremt mycket självstudier, jag sitter och läser böcker varenda dag och träffar bara klass och lärare ca 2 eftermiddagar i veckan...

Lite oinspirerande sätt att läsa på, men så fungerar det på humanisktiska/samhällsvetenskapliga delarna av universitetet. :-/ Längtar till år två, men hinner slöjda lite i garaget där jag bor iallafall...

/Johan

Inga kommentarer: