tisdag, april 7

ujujuj -uppdateringsdags...

Hallå.

Nu var det alltför länge sedan jag gav något livstecken ifrån mig här på bloggen. Det har sin förklaring i att plugget till slöjdlärare tar rätt mycket tid -så jag hinner (paradoxalt nog) inte slöjda så mycket just nu. Eller inte nu över vintern som varit iallafall. Hoppas hinna med lite mer i vår och i sommar finns goda förutsättningar eftersom jag ordnat sommarjobb varannan vecka. Denna vinter har det dock varit mycket fokus på teoripluggande av allmän lärarkaraktär och fokus på vän/flickväns-bekymmer -sådant som lätt kan ta fokus från slöjdandet trots att slöjdandet även kan erbjuda lite meditativ avkoppling från de besvärligare sidorna av att vara människa. Ska skriva lite om den slöjd jag trots allt hunnit med i vinter, men det blir som separata inlägg.

Vårsol i mitt hjärta. Vi ses!

Inga kommentarer: