tisdag, november 11

Off Topic: Om klimathotet

Eh.. Ja jag kan ju inte säga att det här inlägget handlar om slöjd, men det känns så sjukt viktigt att ta upp det ändå.

Alltså det här med klimathotet. Jag såg på kunskapskanalen idag, programmet hette "6 grader" och handlade om vad som händer med vår värld när temperaturen stiger som den gör. Och det är inte lite som händer, det är skrämmande mycket... så nu fick jag vatten på min gamla kvarn om att vi måste rädda världen. Jag kan ju få in lite slöjd i resonemanget iofs, då slöjd inte kräver så mycket fossila bränslen är det en ypperligt miljövänlig sysselsättning. Särskilt om man köper (hyfsat) miljövänligt producerad el av vind eller vattenkraft till sina verktyg. Produkterna är ju miljövänliga också, när man tröttnat på dom kan man använda dom som bränsle, eller kompostera dom. En sak man bör tänka på är dock förståss att man bör återplantera lika många träd som man tar ner för att få virke till slöjdandet...

Den som vill läsa mer (alla hoppas jag!!) i denna viktiga fråga rekommenderar jag följande länkar, där man kan få handfasta tips på hur man kan hjälpa till...

www.youtube.com/watch?v=mF_anaVcCXg
-för alla som fortfarande tvivlar...

www.aftonbladet.se/klimathotet

www.klimathotet.net

Inga kommentarer: